OŚRODEK ZDROWIA BIAŁY DUNAJEC

 

                                                                                 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA WIZYTY OSOBISTEJ W POZ  

           

Drogi Pacjencie!

1. Przygotuj się do wizyty - zabierz ze sobą posiadaną dokumentację medyczną.
2. Na wizytę przyjdź 5 minut przed wyznaczonym terminem - nie ma sensu przychodzenia wcześniej.
3. Jeżeli to możliwe - przyjdź bez osoby towarzyszącej.
4. Od razu po wejściu do ośrodka zdrowia zdejmij odzież wierzchnią i zostaw we wskazanym miejscu.
5. Rzeczy zbędne - takie jak torby, plecaki, zakupy itp. zostaw w domu lub w samochodzie.
6. Zaraz po wejściu do ośrodka zdrowia zdezynfekuj ręce.
7. W placówce używaj maseczki ochronnej.

8. Podczas rejestracji zachowaj bezpieczny dystans - minimum 1,5-2 m.
9. W razie kaszlu lub potrzeby kichnięcia - zasłoń twarz, a następnie zdezynfekuj dłonie.
10. Podczas pobytu w ośrodku zdrowia  - stosuj się do instrukcji personelu medycznego.

 

                                                       Kierownik SGOZ

                                                 lek.med. Małgorzata Szczerba

 

 

 

 

 

 

18-06-2020

 

NFZ przypomina - w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga - pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego.

 

Najpierw teleporada, w razie potrzeby wizyta w poradni

 

Zgodnie ze rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.

 

Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy:

  • pacjent nie jest zakażony koronawirusem
  • problemy zdrowotne pacjenta wymagają wizyty w poradni, czy będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej
  • nie ma do czynienia ze stanem zagrożenia życia.

Wizyta w poradni z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien:

  • zasłonić usta i nos maseczką
  • odkazić ręce
  • mieć zmierzoną temperaturę.

Teleporada nie może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta

 

Zdalne konsultacje z pacjentem można realizować gdy:

  • telewizyta nie skutkuje pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta ze względu na opóźnienie rozpoznania stanu chorobowego lub brak zastosowania właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego,
  • pacjent otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktu z lekarzem.

Jeśli pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, np. dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta.

 

Skontaktuj się z infolinią NFZ: 800 190 590

 

 

 

 

Dla Pacjentów

 

kolejka 

 

 recepta 

 

rejestracja

 

ewus logo

 

nfz

pfp 

SERCE BEZ DYMU

sbd

MEDYCYNA PRAKTYCZNA

mppl