ZASADY BEZPIECZEŃSTWA WIZYTY OSOBISTEJ W POZ
Drogi Pacjencie!
1. Przygotuj się do wizyty - zabierz ze sobą posiadaną dokumentację medyczną.
2. Na wizytę przyjdź 5 minut przed wyznaczonym terminem - nie ma sensu przychodzenia wcześniej.
3. Jeżeli to możliwe - przyjdź bez osoby towarzyszącej.
4. Od razu po wejściu do ośrodka zdrowia zdejmij odzież wierzchnią i zostaw we wskazanym miejscu.
5. Rzeczy zbędne - takie jak torby, plecaki, zakupy itp. zostaw w domu lub w samochodzie.
6. Zaraz po wejściu do ośrodka zdrowia zdezynfekuj ręce.
7. W placówce używaj maseczki ochronnej.
8. Podczas rejestracji zachowaj bezpieczny dystans - minimum 1,5-2 m.
9. W razie kaszlu lub potrzeby kichnięcia - zasłoń twarz, a następnie zdezynfekuj dłonie.
10. Podczas pobytu w ośrodku zdrowia - stosuj się do instrukcji personelu medycznego.
Kierownik SGOZ
lek.med. Małgorzata Szczerba
18-06-2020
NFZ przypomina - w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga - pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego.
Najpierw teleporada, w razie potrzeby wizyta w poradni
Zgodnie ze rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.
Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy:
- pacjent nie jest zakażony koronawirusem
- problemy zdrowotne pacjenta wymagają wizyty w poradni, czy będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej
- nie ma do czynienia ze stanem zagrożenia życia.
Wizyta w poradni z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien:
- zasłonić usta i nos maseczką
- odkazić ręce
- mieć zmierzoną temperaturę.
Teleporada nie może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta
Zdalne konsultacje z pacjentem można realizować gdy:
- telewizyta nie skutkuje pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta ze względu na opóźnienie rozpoznania stanu chorobowego lub brak zastosowania właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego,
- pacjent otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktu z lekarzem.
Jeśli pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, np. dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta.
Skontaktuj się z infolinią NFZ: 800 190 590